SEAT 1500 – kluczem do sukcesu jest ciągły rozwój
Sukces tego modelu opierał się na trwałości, komforcie i eleganckiemu designowi, które sprawiły, że zapisał się w historii jako ważny element hiszpańskiego dziedzictwa motoryzacyjnego. SEAT 1500 dostępny był w aż czterech wersjach nadwoziowych i trzech wersjach napędowych. W 1969 r. model 1500 zadebiutował w wersji „Bifaro”.
SEAT 1500, flagowy model hiszpańskiego producenta z przełomu lat 60. i 70., stanowił symbol nowoczesności w ówczesnej Hiszpanii. Jako następca popularnego SEAT-a 1400, ten luksusowy i przestronny sedan zyskał uznanie zarówno wśród konsumentów, jak i instytucji, stając się ulubionym wyborem taksówkarzy i urzędników. Jego trwałość, komfort i elegancki design sprawiły, że SEAT 1500 zapisał się w historii jako ważny element hiszpańskiego dziedzictwa motoryzacyjnego, będąc świadectwem transformacji przemysłu i społeczeństwa.
Godny następca modelu 1400C
O ile SEAT 1400C wyróżniał się głównie oryginalnym designem, o tyle wprowadzony w 1963 r. model 1500 dołożył do tego nowatorskie rozwiązania techniczne. Dostał większy, mocniejszy o 14 KM silnik benzynowy i nową skrzynię biegów ze zsynchronizowanym pierwszym przełożeniem, dzięki czemu „wrzucanie jedynki” nie sprawiało kłopotu mniej doświadczonym kierowcom.
SEAT 1500 – do wyboru cztery wersje nadwozia
Przez lata produkcji projekt 1500 był wciąż intensywnie rozwijany. W 1968 r. hamulce bębnowe zastąpiono tarczowymi co podniosło wydajność układu i jego odporność na „zmęczenie” np. podczas jazdy w górach. Model ten ostatecznie dostępny był w czterech wersjach nadwoziowych. W 1963 r. zadebiutował jako czterodrzwiowy sedan, później pojawił się w wersjach kombi, van, a nawet pick-up. Urozmaiceniem gamy były nawet dwie odmiany z wysokoprężnymi silnikami Mercedesa. Co unikalne, zachował niezwykłą funkcjonalność, niespotykaną wśród produkowanych wówczas aut – mógł mieć trzymiejscową kanapę z przodu.
Na szczycie listy – SEAT 1500 „Bifaro”
W 1969 r. zadebiutował wariant modelu z charakterystycznymi, podwójnymi przednimi światła, którym zawdzięczał przydomek „Bifaro”. W porównaniu ze standardowym 1500, zyskał nową pokrywę silnika i osłonę chłodnicy z centralnie umieszczonym logo marki. Dzięki wprowadzeniu kilku modyfikacji mechanicznych jego 1,5-litrowy silnik miał 75 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości 145 km/h.
Źródło: materiały prasowe