29 czerwca 1932 r. z inicjatywy Banku Krajowego Saksonii działające dotąd niezależnie spółki: Audiwerke AG, Horchwerke AG i Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen AG (DKW) połączyły się, tworząc Auto Union AG. Nowy podmiot zawarł jednocześnie umowę z firmą Wanderer Werke AG dotyczącą zakupu działu samochodowego marki Wanderer. Siedzibą nowej grupy zostało miasto Chemnitz w Saksonii, a do 1936 r. administracja grupy znajdowała się w zakładzie DKW w Zschopau. W momencie swojego zawiązania, Auto Union AG zostało drugą co do wielkości grupą motoryzacyjną w Niemczech.
Logo firmy przedstawia cztery zazębiające się pierścienie, które symbolizują nierozerwalną jedność czterech firm założycielskich. Nazwy marek Audi, DKW, Horch i Wanderer zostały zachowane. Każdej z czterech marek grupy przypisany został określony segment rynku: Podczas gdy DKW działa w segmencie motocykli i małych samochodów, a Wanderer buduje i sprzedaje samochody średniej wielkości, Audi sprzedaje pojazdy w segmencie luksusowych samochodów średniej wielkości, a Horch oznacza auta luksusowe z najwyższej półki.
Dziś miłośnicy Audi i dawnej motoryzacji mogą poznawać historię marki w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau (https://www.horch-museum.de), a także w Audi museum mobile w Ingolstadt. Ci, którzy chcą odwiedzić Audi museum mobile bez konieczności ruszania się z domu, albo podczas podróży, mogą to zrobić w każdej chwili – za pomocą aplikacji Audi Tradition. Jest ona dostępna do pobrania we wszystkich popularnych sklepach z aplikacjami na smartfony z systemem iOS i Android.
Źródło: materiały prasowe