Ewolucja bezpieczeństwa w samochodach SEAT – jak technologie zmieniały się na przestrzeni lat

SEAT od lat konsekwentnie podnosi standardy bezpieczeństwa w swoich pojazdach, co widać na przykładzie modelu Ibiza, który stanowi przykład postępu technologicznego. Pierwsza generacja SEAT-a Ibizy z 1984 roku, była wyposażona tylko w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak konstrukcja stalowa i pasy bezpieczeństwa. Współczesny model Ibiza, dostępny od 2017 roku, zawiera zaawansowane systemy bezpieczeństwa, których skuteczność potwierdzono w niezależnych testach EuroNCAP.

SEAT jako jeden z czołowych producentów samochodów, od lat konsekwentnie podnosi standardy bezpieczeństwa w swoich pojazdach. Analiza porównawcza systemów bezpieczeństwa w modelu SEAT Ibiza – od pierwszej generacji z 1984 roku po najnowszą piątą generację – ukazuje ogromny postęp technologiczny i zaangażowanie marki w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa zarówno kierowców oraz pasażerów.

SEAT Ibiza – wczoraj

Pierwsza generacja modelu SEAT Ibiza, wprowadzona na rynek w 1984 roku, była symbolem nowoczesności tamtych czasów. Przy jej konstruowaniu hiszpańska marka współpracowała z takimi firmami, jak Giorgetto Giugiaro, Karmann czy też Porsche. Początkowo w aucie tym dostępne były silniki benzynowe o mocy od 44 KM do 100 KM i jeden Diesel (55 KM). W 1986 roku do gamy dołączyła wersja 5-drzwiowa, a dwa lata później 100-konny wariant SXI.

Z dzisiejszej perspektywy systemy bezpieczeństwa wykorzystane w pierwszej generacji SEAT-a Ibizy wydają się mało zaawansowane. Jednak w tamtych czasach wyposażenie w poduszki powietrzne, systemy ABS lub technologie wspomagające kierowcę nie było standardem. Pierwotna wersja posiadała zatem wyłącznie konstrukcję stalową oraz pasy bezpieczeństwa.

SEAT Ibiza – dziś

Współczesna, piąta generacja SEAT-a Ibizy, dostępna od 2017 roku, to jednak zupełnie inny poziom bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnym materiałom konstrukcyjnym oraz bogatemu wyposażeniu w systemy poduszek powietrznych, obecne modele zapewniają najwyższy poziom ochrony. Dodatkowo, zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat, system awaryjnego hamowania czy asystent pasa ruchu, stanowią znaczącą ewolucję w porównaniu do wcześniejszych lat.

W testach zderzeniowych SEAT-a Ibizy przeprowadzonych przez niezależny instytut EuroNCAP zwrócono szczególną uwagę na skuteczną ochronę newralgicznych części ciała oraz na wysoką skuteczność działania systemu awaryjnego hamowania[1].

Źródło: materiały prasowe

Tags:

Opublikuj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*